Rugpijn behandelen met osteopathie
Eerst bespreken we je klacht en mogelijke oorzaken.
Dan verminderen we de pijn door manipulatie

Lage rugpijn verminderen door osteopathie

Lage rugpijn kan veroorzaakt worden door blokkades van wervels in de lage rug, maar ook door een scheefstand van het bekken of door verkrampte rugspieren.

In de lage rug komen vaak hernia’s en bulgings voor. We kunnen de pijn veel verminderen door de scheefstand en blokkades te verhelpen. Ook uitstraling en tintelingen in een been of beide benen kunnen veel verbeteren door osteopathie, indien hernia of artrose nog niet te ver gevorderd is.

Bijna iedereen krijgt wel eens te maken met lage rugklachten. Zo kun je last krijgen van je rug door lang te zitten of te staan, bij het heffen of het bukken. Staan je spieren of gewrichten gespannen dan kan de rugpijn even aanhouden. Bij aanhoudende rugklachten is een bezoek aan een ervaren osteopaat aangewezen.

Reinout onderzoekt je klacht en bekijkt waar de spanning vandaan komt. Door te werken aan de beweeglijkheid van bepaalde spieren, gewrichten en/of organen verhelpt hij de rugpijn. Bij langdurige rugpijn zal een behandeling van een aantal sessies besproken worden.

« Hoge rugpijn Buikpijn en darmklachten »

Lage rugpijn? Osteopathie vermindert je klacht.

Pak tijdig je lage rugpijn aan en ga langs bij een osteopaat voor het verminderen van de pijn. Reinout Van Hauwermeiren helpt je zoeken naar een oplossing voor je klacht.

Maak een afspraak online